Az egy éve indult mobilparkolás bevezetésének egyik célja volt a parkolásüzemeltetők üzemeltetési költségeinek csökkentése. Emlékeztetett arra, hogy egy-egy készpénzfizetéses parkolóautomata üzemeltetési költsége a bevétel 16-20 százalékát is elviszi: biztosítani kell az energiaellátását, be kell belőlük gyűjteni a pénzt, a drága berendezést telepíteni és üzemeltetni kell.
Másrészt a mobilfizetési rendszer bevezetése válasz a kor kihívásaira, az üzemeltetési költsége jogszabályban rögzített, a bevételnek csak a 10 százalékát teszi ki - tette hozzá. A rendszer működik, fejlődik, ezen akár csökkenteni is lehet.
Veres Mihály elmondta, hogy folyamatosan keresik azokat a szolgáltatásokat - a közszolgáltatások, az állam érdekkörébe tartózó egyéb szolgáltatások terén - ahol ezzel az elektronikus és mobilfizetéssel egyszerűbbé lehet tenni a szolgáltatások elérését, és ezeket mobiltelefonnal ki lehet fizetni.
Magyarország világviszonylatban is élen jár a technológia alkalmazásában, amire büszkék lehetünk - mondta a vezérigazgató.
A tájékoztatása szerint a rendszer az elmúlt egy év alatt 18 millió tranzakciót szolgált ki, ebből 210 esetben fordult elő reklamáció az ügyfelektől.