Egy rendszerbe szerveződtek az általános iskolák, de lehet, hogy ezzel is csak további bajok lesznek.
Czunyiné Bertalan Judit a fővárosban hétfőn tartott szakmai tanévnyitó konferencián szólt arról is: elvégezték az oktatási háttérintézmények megerősítését, profiltisztítását, ennek részeként megalakították a pedagógiai oktatási központokat tavasszal, a nyár elején. Ezek az Oktatási Hivatal feladatkörébe kerültek, és mostanra egységes hálózat alakult ki – mondta, hozzátéve: a központok létrehozásával az a cél, hogy érdemi támogató rendszer álljon az iskolák rendelkezésére.
Felidézte, hogy a minőségi oktatás célja a hátránykompenzáció, a versenyképes tudás biztosítása és az esélyteremtés. Az iskolarendszernek ezeket egyszerre kell biztosítania – hangsúlyozta Czunyiné Bertalan Judit, aki az alapvető feladatok között említette a kisgyermekkori nevelés kiterjesztését, a végzettség nélküli iskolaelhagyás megelőzését, arányának csökkentését, és szólt a minden hároméves gyermekre vonatkozó kötelező óvodáztatásról.
Az oktatási anyakönyv
Az elkövetkező időszak feladatai közül az intézményrendszer, a módszertan és a tartalom fejlesztését emelte ki. Az előbbiről szólva kitért az oktatási anyakönyv létrehozására, amely az adatok áttekinthetőségét segíti. Az iskolaközpontokkal nem egy iskolatípus jön majd létre, hanem a hátránykompenzációt, a tanulók eredményes oktatását, a fejlesztést segítik, s ezek alkalmasak lehetnek majd tartalmas nyári programok megtartására is – ismertette a köznevelési államtitkár, aki beszámolt a még az ősszel induló Nemzeti Köznevelési Portálról, amelynek célja a kapcsolatkialakítás és -tartás az iskolával és a pedagógusokkal.
Az államtitkár szólt arról, hogy a köznevelési intézmények korszerűsítése és az informatikai fejlesztésmellett a művészetoktatás, a mérés-értékelés, a pedagógiai szakszolgálat fejlesztését célzó pályázatok kiírását tervezik.