A klímaváltozás hatására egyre több olyan vihar pusztít Magyarországon, amelyek következtében útra dőlt fák, épületeket megrongált leszakadt ágak eltávolításához riasztják a tűzoltóegységeket. Így a motorfűrészek gyakran felbőgnek hazánkban, és a tűzoltók is rendkívüli ügyességre tesznek szert, mondta köszöntőjében Barkóczi István, a SEFAG Zrt. vezérigazgatója. A zselici dombok és a ropolyi erdőrezervátum ölelésében fekvő tanpályán a STIHL Kft. ügyvezető igazgatója, Bakó Gábor is köszöntötte a résztvevőket, aki biztonságos versengést kívánt a tűzoltóknak és meghívta a három legeredményesebb csapatot a XIV. Országos Fakitermelő Versenysorozat döntőjébe.
A megmérettetést Wéber Antal tűzoltó dandártábornok, a Somogy Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság igazgatója nyitotta meg, aki örömtelinek tartotta, hogy a versenyszellem még mindig él a tűzoltókban. A tábornok hozzátette: a csapatok ne ellenfelek legyenek, hanem bajtársak, ugyanakkor a tűzoltói virtus mutatkozzék meg a pályán.
A versenyzők három számban mérték össze erejüket: egyéni szerelésben és fadöntésben, valamint a kombinált számban. A leggyorsabb versenyzőnek tizenhat másodpercre volt szüksége ahhoz, hogy leszerelje, megfordítsa és újra felszerelje a motorfűrész vágószerkezetét. A néhány másodperces folyamat izgalmai a precizitásban rejlenek, hiszen egy apró figyelmetlenség, rossz mozdulat is értékes másodpercveszteséget jelenthet. Az egyéni fadöntésben egy harminc centiméter átmérőjű bükköt kellett kidönteni az indulóknak úgy, hogy a talajtól tizenöt centiméter magasságban kellett vágást készíteni.
A kombinált versenyszám pedig darabolásból, gallyazásból, választékolásból, hasításból és sarangolásból állt, itt mutatkozott meg igazán a jó csapatszellem, a tűzoltók közötti összhang és a rutin. A rajt után a motorfűrész-kezelő levágott egy rönkről egy legalább három centiméter, legfeljebb nyolc centiméter vastag korongot, majd pályára léptek a többiek is. A második rönk gallyazása után a rönköket egyméteres választékokra kellett darabolni, majd félbehasítani és sarangba (farakás) rakni.
A biztonsági előírások betartása minden versenyszámban kiemelt fontosságú volt.
Eredmények:
Egyéni fadöntés:
- Mozsárik Lajos – Bács-Kiskun MKI, Kecskemét HTP
- Vastag Roland – Somogy MKI, Barcs HTP
- Káló Norbert – Somogy MKI, Barcs HTP
Egyéni szerelés:
- Vastag Roland – Somogy MKI (Barcs HTP)
- Kmetz Szabolcs – BAZ MKI (Encs HTP)
- Molnár Márk – Veszprém MKI
Kombinált versenyszám:
- BAZ MKI – Miskolc HTP (Pankotai Zoltán, Alberti Tamás, Rózsa Béla, Csáti Szabolcs)
- BAZ MKI – Encs HTP (Lukács Zsolt, Kmetz Szabolcs, Jaczenkó Krisztián, Hudák Péter)
- Somogy MKI – Barcs HTP (Vastag Roland, Werkmann Norbert, Káló Norbert, Horváth Imre)
Összetett csapatverseny:
- BAZ MKI – Miskolc HTP
- BAZ MKI – Encs HTP
- Somogy MKI – Barcs HTP
- Csongrád MKI – Szentes HTP
- Heves MKI – Gyöngyös HTP
- Győr-Moson-Sopron MKI – Mosonmagyaróvár HTP