A GFK Hungária átfogó kutatást végzett nemrég a hazai bevásárlóközpontok látogatóinak szokásairól, Budapesten és a vidéki üzletekben egyaránt. A Kaposvár Pláza is tökéletesen reprezentálja a kutatás eredményeit, így megtudtuk például azt is, hogy átlagban mennyi időt és milyen céllal töltünk a Berzsenyi utcai üzletközpontban vagy a férfiak esetleg a nők látogatják-e többet.
A kaposváriak a Plázába havonta 1-2 alkalommal néznek be, ebből kivételt képeznek azok a belépések, amikor csak áthaladunk rajta. A mi esetünkben a számokat erősítik azok az emberek, akik a napi bevásárlásaikat a Sparban végzik.
A kutatásból kiderül, hogy városunk környezetében élők akár 30 percet is utaznak, ha vásárolni szeretnének, ezt pedig legtöbbször autóval teszik meg. A plázalátogatók között többségében nők vannak, talán azért, mert a hölgyek nagy átlagban jobban szeretnek shoppingolni. A bevásárlóközpontba járó korosztályt tekintve a 30 alattiak vannak többségben.
Városunkban előnyben részesítjük a Plázában való vásárlást a kis különálló butikokhoz képest, hiszen az első utunk ide vezet, ha ruházati cikkek, cipők vagy divatkiegészítők vásárlására adjuk a fejünket.
A Kaposvár Pláza mellett szól még a tavalyi év jövevénye a Kultik mozi is, hiszen rengetegen választják szórakozási lehetőségként, hogy beüljenek egy-egy filmre, így nem is csoda, hogy átlagban egy látogatás a bevásárlóközpontba egy, és másfél óra közé esik.
Rátok mennyire igazak a kutatás eredményei?