Micsoda élet volt a 80-as, 90-es évek Desedáján! Hétvégente egy törölközőnek alig találni helyet a szabadstrandon, a kemping teltházzal dübörög, csúszdaverseny, triatlonok, úszó-versenyek, és egy új technikai sportág is bemutatkozik a kaposváriaknak: a motorcsónaksport! Az év: 1986.
Volenter László motorcsónak versenyző határozta el a tavaszi versenyautó kiállításon, hogy ezen a gyönyörű tavon világcsúcskísérletet állít fel. Az elképzelést támogatta az akkori városvezetés, így a Kaposvári Vízügyi és Áfor Sportegyesület összefogásával október 25-ére és 26-ára kiírták az eseményt.
Az akkori magyar válogatott több tagja is világszintű eredményekkel büszkélkedhetett. Világkupa, Európa bajnoki győzelmekkel a hátuk mögött jelezték részvételüket az eseményre, közülük ketten világ, heten magyar csúcskísérletet jelentettek be.
Október 25-én délelőtt 18 versenyző várta, hogy megfelelőek legyenek az időjárási viszonyok és elkezdődhessen a sporttörténeti esemény. 11 órakor megkezdték a hajók vízre emelését, melyet több mint ezer néző figyelt izgatott várakozással. A bemelegítés után megkezdődtek a csúcskísérletek, a hajók egymás után húztak el a tátott szájú nézők előtt, az eredményeket hangosbeszélővel közvetítették feléjük.
A versengés nem telt eseménytelenül, több baleset is történt. Mihaldinec Rudolf hatalmasat bukott, hajója összetört, de neki szerencsére nem történt komolyabb baja. A második napon Sarkadi Sándor remek részidővel haladt, új világcsúcs születéséről beszéltek már a szakemberek, amikor a fölerősödő oldalszélben és hullámokban a hajó megbillent, és szaltót csinálva a levegőben zuhant vissza a vízbe. Súlyosan megsérült, a rendezők a fölerősödő szél miatt véget is vetettek a további kísérleteknek.
Nem maradtak el azonban a rekordok sem, két világ és három országos csúcs született: Ifjú Fröhlich József az S-750-es kategóriában 126,739 km-re javította a világcsúcsot, Volentér pedig O-350-ben 166,364-es új világcsúcsot állított fel.