Aki nem csak garázs vagy tároló dísznek használja bringáját az tudja, hogy a sokszor idézett mondás, miszerint ami elromolhat, az el is romlik, egy rendszeresen, izomból hajtott kerékpárra hatványozottan igaz, még akkor is, ha minőségi alkatrészekből van összeállítva.
Szezonban általában a kerékpárszervízek telítve vannak, hetekbe kerülhet mire kedvencünket kezelésbe veszik. Ilyenkor jöhet szóba a másik mondás, miszerint magad uram, ha szolgád nincsen.
Persze ha az ember, először kezd ilyesmibe, akkor bizony a bowdenek, lánckerekek útvesztője megijesztheti. Ám szerencsére ma már remek kerékpáros oldalak, és a szerelés menetét pontosan bemutató, könnyed, ám pontos információkat adó youtoube videók is rendelkezésre állnak.
Kellenek persze szerszámok is, egy bringa átépítéshez akár rengeteg szerszám is, de ha csak a kisebb nagyobb bosszúságokat szeretnénk orvosolni, akkor, egy kombinált szerszám és egy fogó is elegendő lehet.
Először valami egyszerűbbel, mondjuk a fékpofa cserével érdemes kezdeni az ismerkedést, aztán jöhetnek a több türelmet igénylő feladatok, például a váltó állítás. Aztán a láncsere.
Amit előbb utóbb minden kerékpáros meg kell, hogy tanuljon az a defekt szerelés. Ezt azért menetközben nem igazán könnyű kivitelezni, ezért a ragasztgatás elkerülése érdekében, mindig vigyünk magunkkal hosszabb útra egy új belsőt, meg persze egy jó pumpát is.
Ezek talán elsőre riasztónak tűnnek, de ha az ember, minden tekintetben eggyé próbál válni a gépével akkor nem elkerülhető. A jól beállított rendszeresen, ápolt, tisztított, olajozott bicikli, még több élményt ad a tulajdonosának.
Jelen tartalom az Urbis Uno Alapítvány NEA-UN-19-Ö-V-0569 számú projektje keretében jött létre.