Az "all-in-one" nyomtatóknál valójában a gyári tintáért fizetünk hosszútávon, nem az olcsó készülékekért - mint a telefonelőfizetések esetében -, a Canon azonban most ezt még kézzelfoghatóbbá tette: egyes készülékei nem scannelnek, ha kifogyott belőlük a tinta. De mindig vannak páran, akik nem nyelnek be mindent...
Egy New Yorkban élő férfi csoportos keresetet indított a Canon ellen, mert a gyártó All-in-One típusú eszközeiről készült hirdetések szerinte hamis dolgokat állítanak. A férfinak, David Leacraftnak azzal van problémája, hogy a cég egyes nyomtató, illetve szkennelési funkcióval rendelkező gépei megzavarodnak, ha az eszközből kifogy a tinta.
Daviddel többször előfordult, hogy be akart szkennelni egy dokumentumot, de a gép ezt nem volt hajlandó elvégezni, amikor a tintapatronokat üresnek érzékelte
Az amerikai férfi beadványában abszurdnak nevezi a jelenséget, és nem érti, hogy a kettőnek mi köze egymáshoz.
Leacraft idén márciusban jutott hozzá a Canon egyik multifunkciós eszközéhez, egy Pixma MG2522-höz, melyet egy Walmartban vásárolt. Ugyanakkor állította, hogy ha előre tudott volna róla, hogy a szkenneléshez mindig fel kell tölteni a tintatárolókat, úgy nem veszi meg az eszközt.
Az érintettek szerint a Canon megtéveszti a fogyasztókat, ezért azt szeretnék, hogy a gyártó kárpótolja őket: legalább 5 millió dollárt várnak, illetve egyéb költségeket, „fájdalomdíjként”.