A carVertical autóipari szakértői tanulmányt készítettek, hogy kiderítsék, melyik autómárkák veszítenek a legtöbbet az értékükből. 2019 és 2022 között több mint 72 millió, Európából, az Egyesült Államokból és Ausztráliából származó adategységet elemeztek.
A tanulmány legfontosabb megállapításai:
- A Porsche (–64,4%), a Jeep (–84,4%) és a MINI (–85,5%) a három legkevésbé leértékelődő márka, amelyek értéke a legmagasabb maradt, miután levonták az autó legalacsonyabb piaci értékét a kezdeti árából.
- Ahogy az ábra is mutatja, az évek során a leginkább leértékelődő autómárkák a Chrysler, az Audi és a Seat.
- A legnagyobb értékcsökkenést elérő járművek átlagos kora 20–23 év. A különböző autómárkák azonban eltérő korban érik el a legalacsonyabb értéket.
Van meglepő köztük?